v

אודות להבים

חברת טכנולוגית להבים בע”מ (BTL) הוקמה בשנת 1968 בנהריה על-ידי היזם והתעשיין סטף ורטהיימר ונקראה בשם “להבי ישקר”. החברה התפתחה והפכה ממפעל קטן שהוקם במטרה לספק חלקי חילוף לחיל האוויר, לתאגיד רב-לאומי המספק רכיבים בעלי איכות חסרת פשרות ליצרניות-ענק  ברחבי העולם.

בשנת 2014 עברה הבעלות בחברה לחברת  Pratt & Whitney האמריקאית המובילה בתחומה בייצור מנועים למטוסי סילון.

במשך כמעט חמישה עשורים, הניעו עשרות מיליוני החלקים שיוצרו בטכנולוגית להבים כלי טיס בכל העולם, תוך שהם צוברים בהצלחה מאות מיליוני שעות טיסה.

טכנולוגית להבים בע”מ מייצרת תחת קורת גג אחת להבי קומפרסור  למנועים של מטוסי סילון ולמנועי טורבינות גז, תוך שימוש בתהליכי חישול, עיבוד שבבי, ציפויים, תיכון ותהליכי גימור אחרים.

טכנולוגית להבים ממשיכה ללא הרף לשפר את יכולותיה ולהגדיל את קיבולת הייצור שלה על מנת לעמוד בדרישות השוק הגדלות בקצב מהיר. פעילות החברה כולה מבוקרת ומנוהלת על-ידי מערכות מחשוב מתקדמות המבוססות על תשתית נתונים יציבה וגדולה מאוד. כל הנתונים נטענים למערכת באופן אלקטרוני ויוצרים בסיס נתונים רב-ממדי.

מאז הקמתה, שקדה החברה על חדשנות, גמישות ושיפור מתמיד בטכנולוגיות הייצור שלה.

השילוב יוצא הדופן שמספקת טכנולוגית להבים, בין טכנולוגיות הייצור המתקדמות ביותר ל-50 שנות ניסיון בענף, מניב פתרונות כוללים המבטיחים את שביעות הרצון של הלקוח משלב קבלת ההזמנה ועד אספקת המוצר המוגמר.

הטכנולוגיות, הניסיון והידע המעשי  של טכנולוגית להבים בע”מ הם מהמתקדמים בענף, ועל לקוחות החברה נמנות יצרניות המנועים המובילות בעולם. בשנים האחרונות, מינפה טכנולוגית להבים את מומחיות הייצור שלה לאספקת חלקים חיוניים לתעשיית התעופה והרחיבה את פעילותה גם לתעשיית טורבינות הגז.

מפעל IBR

בימים אלה, לאחר תהליך שארך מספר שנים, נמצא ה- IBR (Integral Bladed Rotors)  החל המפעל בתהליכי ייצור.

בניגוד ללהבים המיוצרים כיחידות נפרדות, ה-IBR הוא למעשה יחידה אחת – זר להבים המחוברים לגלגל. מוצר זה חוסך משקל ומכאן שמשפר את ביצועי המנוע. עד כה, טכנולוגיה זו שימשה בעיקר במטוסים צבאיים ועכשיו, לראשונה, היא תשמש גם במטוסים אזרחיים.

גיל שטראוס, סמנכ”ל הנדסה בלהבים, מתאר תהליך דינאמי שדומה בעיקרו לתהליך שעוברות חברות סטרט-אפ: רעיון, פיתוח, מבדקים, משברים, קשיים – והצלחה. כובד המשקל של הצלחה או כישלון הוא אדיר שכן כשל ב-IBR הוא כשל של כל המנוע ולכך משמעויות קריטיות. ומכאן, שמלבד פיתוח הנדסי, תכנון ובניית תשתיות – הושקעו משאבים רבים בהנדסת ואבטחת איכות.

הליך הפיתוח הראשוני של ה-IBR ארך כשנתיים. לאחריו נחתם הסכם עם חברת Pratt & Whitney,  הלקוח הראשון, ובו סוכם על תקציב, גיוס כוח אדם, מיקום ועוד. לצורך פיתוח יכולת ייצור ל-IBR, הוחלט להקים מפעל שבעתיד ייצר עד כ-1,200 יחידות IBR בשנה וכ-70% מכלל ה-IBR הנדרשים.

בשלהי שנת 2014 הושלמו הליכי הפיתוח וה-IBR הראשון נשלח ללקוח – Pratt & Whitney –  לביצוע בדיקות מקיפות וקפדניות. במקביל, נמשכים הליכי פיתוח נוספים לחלקים אחרים ב-IBR והושלם תכנון ובניית מבנה ייעודי לייצור IBR בצמוד למבנה החדש בקמפוס בתפן.

הצלחת הפרויקט היא תוצאה של עבודה מסורה, יצירתית ומאומצת של אנשים רבים /

לאחר מסלול רווי הצלחות, הפתעות, קשיים ואתגרים מורכבים, ניתן לומר כי פרויקט ה-IBR הולך ומסתמן כהצלחה .



 
במשך כמעט חמישה עשורים, הניעו עשרות מיליוני החלקים שיוצרו בטכנולוגית להבים כלי טיס בכל העולם, תוך שהם צוברים בהצלחה מאות מיליוני שעות טיסה. טכנולוגית להבים בע"מ מייצרת תחת קורת גג אחת להבי קומפרסור למנועים של מטוסי סילון ולמנועי טורבינות גז. טכנולוגית להבים ממשיכה ללא הרף לשפר את יכולותיה ולהגדיל את קיבולת הייצור שלה על מנת לעמוד בדרישות השוק הגדלות בקצב מהיר. מאז הקמתה, שקדה החברה על חדשנות, גמישות ושיפור מתמיד בטכנולוגיות הייצור שלה.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות